Arxiv
ELMİ İŞ - 2025 Elmi iş - 2024 Elmi iş - 2023 Elmi iş - 2022 Elmi iş - 2021 Elmi iş - 2020 Elmi iş - 2019 Elmi iş - 2018 Elmi iş - 2017 Elmi iş - 2016 Elmi iş - 2015 Elmi iş - 2014 Elmi iş - 2013 Elmi iş - 2012 Elmi iş - 2011 Elmi iş - 2010 Elmi iş - 2009 Elmi iş - 2008 Elmi iş - 2007
Ulker Yagub Aliyeva
Mingechaur Tourism Collage
teacher
ulkar.ali87@gmail.com

THE IMPORTANCE OF BUSINESS COMMUNICATION
Abstract
Communication is the act of sending a message through different media; it can be verbal or nonverbal, formal or non-formal so long as it transmits a thought provoking an idea, gesture, action, etc. Good communication is considered a learned skill. Most people are born with physical ability to talk, but we must learn to speak well and communicate effectively. Speaking, listening and our ability to understand verbal and nonverbal meanings are skills we develop in various ways. We learn basic communication skills by observing other people and modelling our behaviors based on what we see. It is however important here to point out that information is of little use until it is communicated to the person who is to receive it or who has the need for it. 
Key words: communication, manager, organization, business, communication system model

Ülkər Yaqub qızı Əliyeva

İşgüzar kommunikasiyanın vacibliyi
Xülasə
İşgüzar ünsiyyət etikası məzmunca daha zəngindir. İşgüzar ünsiyyətin əhəmiyyətli hissəsini xidməti ünsiyyət, yəni insanların təşkilat daxilində, iş vaxtında həyata keçirilən qarşılıqlı fəaliyyəti tutur. Eyni sahədə çalışanların ünsiyyəti geniş mənada ünsiyyətdən onunla fərqlənir ki, belə ünsiyyət prosesində məqsəd və öz həllini tələb edən konkret vəzifələr qoyulur. İşgüzar ünsiyyətdə tərəf müqabili ilə qarşılıqlı əlaqələri kəsmək mümkün deyil. Lakin işgüzar ünsiyyət xidməti ünsiyyətə nisbətən daha geniş anlayışdır, çünki həm də fərdi işəgötürənlərin qarşılıqlı fəaliyyətini əhatə edir və təkcə təşkilatlarda yox, ən müxtəlif səviyyəli işgüzar qəbullarda,seminarlarda, sərgilərdə və s. baş verir.
Açar sözlər: ünsiyyət, menecer, təşkilat, biznes, rabitə sistemi modeli




Baxış: 642